Vincent en Christa

686
Video’s:

Over ons

Wij zijn Vincent (28 jaar) en Christa (26 jaar). We zijn beide werkzaam in de gehandicaptenzorg. Vincent werkt op een woning en Christa werkt op een dagcentrum.

Al langere tijd hebben wij de wens om in het buitenland vrijwilligerswerk te doen.

Over onze reis

Dit jaar zal deze wens verwezenlijkt worden. Wij zullen in oktober, voor vier weken naar Nepal gaan om daar vrijwilligerswerk te doen in een kindertehuis in Bhaktapur.

Dit is een kindertehuis voor kinderen met een lichamelijk en/of geestelijke beperking.

Wij willen graag iets betekenen voor de gehandicaptenzorg in het buitenland. Al is het nog zoiets kleins. We zouden graag iets willen bijdrage in het activiteitenaanbod voor deze kinderen.

Één van de activiteiten die wij op ons werk doen hier in Nederland is de BIM.

‘BIM’ staat voor ‘beleven in muziek’. De 'BIM-werkwijze´ is een manier van werken met muziek. BIM streeft ernaar om mensen met een beperking zich bewust te laten worden van hun lichaam en ook bij te dragen aan de muzikale ontwikkeling.

Deze activiteit zouden wij graag delen met de begeleiders in het kindertehuis.

Bezochte landen

Wij hebben 3 landen (2%) bezocht:

Nederland, Nepal, Verenigde Arabische Emiraten.