JAAAAAA Het is nu echt bijna zover!

27 september 2017 - Delft, Nederland

Lieve allemaal,

Daar is tie dan! Onze eerste blog..

Zo lang naar uit gekeken.. Al zo lang aan het voorbereiden en nu opeens is het zo ver en vertrekken we morgen voor een maand naar Nepal om daar vrijwilligerswerk te doen in kindertehuis Swarga in Bhaktapur.

En ondanks we al zo lang aan het voorbereiden zijn, blijft het nog steeds reuze spannend... Waar zullen we terecht komen? Hoe zal het daar gaan? Hoe is de cultuur? We zijn ontzettend benieuwd! Maar we zijn helemaal klaar voor dit avontuur!

De voorbereidingen zijn ons nog verrassend goed af gegaan! Of nouja.. er zijn natuurlijk altijd van die dingen die niet helemaal mee werken zoals het zou moeten... Maar dat zijn we wel gewend!

Zo gingen we keurig, en ruim op tijd, op Amsterdam aan om ons Visum te regelen. Dit kon alleen op gezette tijden, op doordeweekse dagen tussen 10.30 - 13.00. Netjes op tijd stonden we voor het Consulaat, weliswaar verzopen en wel, maar dat mocht de pret niet drukken...Maar helaas deed er niemand open. Tot 13.00uur zijn we op allerlei manieren bezig geweest om contact te leggen.. Ik begon serieus rook signalen te overwegen.. maar helaas moesten we het opgeven zonder succes.. Eindstand: geen visum en een lege portemonnee, want ja, dan moesten we er maar een leuk dagje Amsterdam van maken toch ;)... Helaas viel dat niet te declareren... Twee weken later had poging twee meer succes en waren we in het bezit van ons Visum!

De vaccinaties halen is dan weer verrassend soepel verlopen! Zonder kleerscheuren, en flauwval taferelen stonden we in no time weer buiten!

Ook hebben we ontdekt dat we eigenlijk op een consulaat moeten gaan werken! Een beetje stempels zetten en daar klauwen vol met geld voor vragen.. Zo moesten we voor een aantal laatste stempels, na een reis langs meerdere instanties, alleen nog "even" langs de ambassade van Nepal.. Klein detail... Die zit in Brussel.. Op zich best leuk, een dagje Brussel, maar dat paste nu niet meer zo in de planning... Gelukkig volstond het Consulaat ook en zo mochten we dus nog een tripje naar Amsterdam maken. Hier werd een stempel op mijn document geplakt en stond ik binnen 2 minuten, 25 euro armer, weer buiten...Hoe verzin je het!

Ook nog zo iets.. Waar ik laatst stond te grinniken om een vrouw die een hoop heisa stond te maken bij de apotheek omdat ze ala minute haar medicatie mee wilde krijgen, maar deze helaas niet op voorraad waren en ze daarbij te horen kreeg dat ze daar voortaan wat eerder mee moest komen... Stond ik in de apotheek en bleek mijn eigen medicatie niet op voorraad te zijn.. Gevalletje van alles is geregeld, medicatiepaspoort is binnen, er is alleen geen medicatie om mee te nemen... Je denkt echt aan alles gedacht te hebben....Maargoed dat houd het spannend zullen we maar zeggen..

De afgelopen dagen hebben we de laatste dingetjes geregeld, afgerond en zijn we druk bezig met inpakken.

Nog één nachtje slapen in ons eigen bedje.. Die zullen we wel gaan missen!

Morgen worstelen we nog even een rollator in onze koffer en dan zijn we klaar voor vertrek!

Lieve groetjes, slaap lekker en jullie horen snel weer van ons Xx

1. Karin:
    27 september 2017
    Leuk! Ga zo door met alles opschrijven. Blijven we op een leuke manier op de hoogte. Weltrusten, geniet nog maar even van je eigen bedje.
    Morgen zwaaien we jullie uit als jullie op reis gaan voor een onvergetelijke ervaring. ❤
  2. Elly:
    27 september 2017
    Een hele goede reis naar Nepal. Leuk geschreven ik wacht op jullie volgende verhalen.
  3. Vincent en Christa:
    Lief mams! Dankjewel!! En we houden jullie zeker op de hoogte! Kus xx
  4. Lindy:
    Ha lieverds,
    Hier vanaf de bank, wordt ik al heel enthousiast van jullie eerste reisblog. Ik hoop dat er nog vroeg gaan volgen. Ik wens jullie heel veel succes, plezier en nieuwe ervaringen toe. Een hele goede reis en ik ben trots op jullie.
    Liefs, Lindy
  5. Huub en Karin:
    27 september 2017
    He lieverd leuk geschreven je moet een boek schrijven joh. Maar blijf zo op deze manier schrijven dan is het voor mij een leuke manier om op de hoogte te blijven
  6. Naomi:
    Ha Christa en Vincent,
    Leuk om te lezen! Mario en ik wensen jullie een hele fijne en soepele reis toe! Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Zet 'm op en geniet van deze mooie avontuur! Xxx
  7. Miranda:
    27 september 2017
    Kanjers, ik ben nu al trots op jullie! Jullie gaan t gewoon doen, expertise delen, verliefd worden op allemaal mensen die jullie een glimlach bezorgen en andersom ook ongetwijfeld! Nogmaals heel veel plezier, ik ben nu al benieuwd naar jullie volgend verslag. Veilige reis, zorg goed voor elkaar!!! Dikke kuffels
  8. Caroline:
    27 september 2017
    Wat een mooi plan om in een kindertehuis in Nepal te gaan werken als vrijwilligers! Ik wens jullie een heel goede reis en een reeks prachtige ervaringen! Ze zijn daar vast blij met jullie.
    Tot ziens, (maar voorlopig dus alleen via deze nieuwsbrief), Caroline
  9. Janneke:
    27 september 2017
    Mocht je nog eens een visum nodig hebben. Visum Pro in Den Haag helpt je voor 20,- heel snel aan een visum. Scheelt je een hoop tijd en uiteindelijk ook geld!
    Veel succes en plezier in Nepal!
  10. Bas:
    27 september 2017
    Een goede reis en heel veel plezier daar.
  11. Maya:
    28 september 2017
    Tijdens het lezen, zag ik jullie dit al helemaal vertellen
    (weet niet wat dat over mij zegt)
  12. Irma:
    28 september 2017
    Veel plezier en een goede reis,
  13. Tom:
    28 september 2017
    We gaan jullie vanmiddag naar schiphol brengen. Wensen jullie een fantastische reis. Een mooi verblijf en wensen dat jullie plannen "BIM in Nepal" daar goed worden ontvangen.
    Veel Succes!
  14. Peggy:
    #uitdagingenmakenhetlevenmooier!
  15. Vincent en Christa:
    28 september 2017
    Lieve lieve allemaal, wat een geweldig lieve reacties!! We zijn er helemaal overweldigd van. Heel erg bedankt voor jullie enthousiastme :)!! Echt super! We zitten inmiddels bij de gate en kunnen zo boarden! Blog volgt later :)
    Veel liefs Xx
  16. Cheryl:
    29 september 2017
    Super gaaf lieverds! Maak het onvergetelijk en geniet van elk moment. Super gaaf dat jullie dit gaan doen

Liefs